[designpanel] Marketeers over Robeco SummerNights

  • Design
  • 14 sep 2016 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DesignpanelVisual id

Robeco en Het Concertgebouw willen met de Robeco SummerNights al 28 jaar muzikale traditie voor iedereen toegankelijk maken. VBAT ontwikkelde de nieuwe visuele stijl en merkcampagne. VBAT: ‘De oude identiteit leunde sterk op herkenning door de merkkleuren roze en geel toegepast op een witte basis. De uitdaging was dit te behouden, maar ook een nieuwe dimensie aan het merk te geven. De uitgangspunten ‘passie’ en ‘nacht’ stonden aan de basis van het concept. Passie is een kernwaarde en dit wilden we uitdragen in de stijl. Nacht omdat de concerten vooral ‘s avonds plaatsvinden. Zwart was dus een belangrijke component om toe te voegen. Dat creëert ook een betere basis voor het roze en geel. De vlammen benadrukken de passie en zijn een omgekeerde versie van de grafische liervormen uit de visuele identiteit van Het Concertgebouw, een herinnering dat Het Concertgebouw de locatie is van Robeco SummerNights.’ Ons panel heeft mixed feelings…

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken